Bosch WAS3246SNL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAS3246SNL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

ER - 54 29-08-2013
Geschreven voor: Bosch WAS3246SNL

Nadat onze oude AEG wasmachine er na ruim 16 jaar mee ophield, deze Bosch in de winkel uitgezocht. Omdat ons gezin uit 6 personen bestaat, leek de 8 kilo trommel ons ideaal. Daarnaast zou door 1600 toeren alles al aardig droog uit de wasmachine komen... Maar na de eerste wasbeurten viel mij op dat in veel kleding ineens kleine gaatjes zaten: in t-shirts, (dikke) polo-shirts, dekbedovertrek en zelfs in een spijkerbroek. Nagekeken of er soms een braam in de trommel zat, maar dat was niet zo. Volgens de monteur van Bosch zou de oorzaak zou liggen bij op een te hoog toerental te centrifugeren waardoor de stof door de gaatjes van de trommel zou gaan. Maar de shirts en poloshirts heb ik op 1200 toeren gedaan, en niet op 1600 dus dat zou de oorzaak niet kunnen zijn. Bij mijn oude AEG was het geen probleem om alles (!) op 1400 toeren te doen. Ik was het dan ook niet eens met de gegeven oorzaak. Volgens de monteur was de 1600 toeren bij Bosch eigenlijk alleen geschikt voor handdoeken en badlakens.... Ik heb de wasmachine om laten ruilen en nu heb ik weer een AEG, waar ik erg tevreden mee ben. Geen gaatjes meer, al het wasgoed kan op 1400 toeren (dus komt er droger uit) en de was ruikt ook veel frisser. De trommel die ik nu heb ik 7 kg en mogelijk heb je voor de 8 kg trommel toch veel meer wasmiddel en/of wasverzachter nodig... Voor mij dus geen Bosch meer.

marjan dykstra 01-12-2013

Sinds 1/2 jaar een WAS3246SNL. Wasresultaat zeer slecht. 2x monteur gehad. Moet van hen ander wasmiddel gebruiken (heb al 20 jaar zelfde zonder problemen) en 1x per week op 90 C wassen. Heb nog nooit (35 jaar) op 90 C gewassen. Hoezo zuinig met stroom? Volgens mij is de was niet schoon omdat de machine veel te weinig water gebruikt. Heb 15 jaar Marijnen en 20 jaar Miele gewassen zonder enige klacht! Wat heb ik een spijt dat ik niet weer voor een Miele gekozen heb!

W.O.T.E 12-07-2013
Geschreven voor: Bosch WAS3246SNL

Bosch is merk dat ergens voor staat. Heb voor deze wasmachine gekozen omdat Deze machine in Duitsland gemaakt wordt. let op: wasmachine beginnend met de serienummers; WAS of WAY worden nog steeds met betere materialen geproduceerd in Duitsland (en dus niet in zoals de goedkopere in Spanje)
Ik wilde eigenlijk voor een 7 kg gaan, maar de duurdere machines van Bosch beginnen bij 8 kilo. Maar dit is m.b.t energie en water verbruik te verwaarlozen. Daarnaast hadden alleen de waschines vanaf 8 kg en meer 10 jaar garantie op de koolborsteloze motor. Zo ook dus deze.
1 Belangrijk dingetje. Er zit geen aquastop slang op. Bosch Schaam u en zorg gewoon voortaan dat het erop zit. Zeker als je bijna 700 euro betaald voor een wasmachine en terwijl bijna alle wasmachines van andere merken onder deze prijs gewoon aquastop hebben. Je moet dus nog los een aquastop erbij kopen. Wel aan te raden. Verder een dijk van een machine! Ik heb nagedacht om misschien een Samsung te kopen maar velen professionals adviseerde toch als je de keus hebt te gaan voor een Bosch en ik denk dat ze gelijk hebben

jcrwd 13-11-2012
Geschreven voor: Bosch WAS3246SNL

Deze wasmachine doet wat hij moet doen en dat is gewoon wassen met een prima was resultaat. Energiezuinig is hij zeker ik heb gemeten wat hij verbruikt en dat klopt geheel met de specificaties. Dit is mijn eerste Bosch en dat bevalt me prima, voor mij geen AEG meer deze is al na 7 jaar de schroothoop opgegaan.